Plötsligt händer det…

En liten kortis bara. Idag är en stor dag för mig. För första gången kunde jag hjälpa en annan medarbetare i dess kodning och fick fram en lösning. Hur han jobbade vidare vet jag inte men jag kunde ivf bidra med kunskaper som han saknade inom CSS. En stor dag för en gröngöling som mig!

Att CSS är något som många utvecklare tycker är tråkigt kan jag inte förstå. Jag älskar den biten av utveckling och att med så små medel skapa och styra hela stylingen. I detta fall löste jag ett layoutpronblem med hjälp av en av mina favoirt features i CSS3 – Columns. Hur enkelt som helst att lägga på en div så får man snygga indelningar i valt antal kolumner. Inga <table> eller annat HTML bara enkelt och snabbt fixat.

Denna vecka sker även intervjuer med rekryterna för kommande MACH-program. spännande spännande, återkommer mer om vilka det blir!

 

/ Lena

0 Responses to “Plötsligt händer det…”



  1. Kommentera

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

