MSSP för TSP i UK

I min roll som Technical Solution Professional (TSP) ska jag lära mig en hel del teknik som nu när jag sitter och studerar till en certifiering i Windows Server 2012. Samtidigt ingår det också att förstå säljet inom MS då min roll är aktiv i slutfasen av säljprocessen. MS säljprocess heter MSSP = Microsoft Solution Selling Process och är något alla nyanställda inom Sales ska utbildas i. MACH-Sara åkte till Bryssel i mars och jag åkte till Reading (UK kontoret utanför London) i april.

Utbildningen varade i fem dagar och förutom MSSP fick vi lära oss ”Selling The Microsoft Advantage”. Från svenska kontoret åkte jag och en kollega, Marie, som arbetar som Account Manager för ett antal kommuner.  I utbildningsgruppen fanns kollegor från UK, Irland, Danmark, Schweiz, och MACH-Janina från Finland.  Riktigt bra utbildning och som vanligt är det väldigt lärorikt och kul att träffa kollegor från andra länder! Jag och Janina ska dela rum under MGX i sommar vilket ska bli riktigt kul då hon inte bara är duktig – hon är rolig också🙂

Eftersom det alltid blir roligare med lite bilder bjussar jag på några nedan.

Må gott!

/Maja

WP_20130423_001

Janina från Finland Mette från Danmark och Marie från Sverige

WP_20130425_001

Full rulle i klassrummet

WP_20130424_009

Date med några av UK-Macharna

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

