Ett litet sidospår…

I mitt mentorskap har jag blivit rådd att föra lite dagbok över hur det går för mig, vad är svårt, vad är roligt och vart behöver jag stöd. Detta är en fantastisk del av allt stöd man får som ny på Microsoft. Missförstå inte, detta är inte en plats för dig som behöver en ledsagare, här krävs eget initiativ och drivkraft annars komemr du inte trivas. Men driver man på så finns det oerhört mycket stöd att få i sin utveckling till att bli så bra som möjligt och där är en liten del detta dagboksliknande antecknande. För att göra det enkelt för mig och mina mentorer har jag skapat en blogg där jag kommer föra lite noteringar kring hur dagarna går.

Nu är även min plan mer utformad och vi har ett tydligt mål. ALM (Application Lifecycle Managment) blir mitt huvudprio och UX (User Experience) som andra. Detta känns super då det är två områden jag verkligen brinner för. Utöver detta skall jag även kommande veckor få följa me dut på mitt första uppdrag och då skugga, lyssna och lära. Detta ser jag verkligen fram emot!

Så vill du få en djupare insikt i hur det tekniska spåret som konsult kan te sig är det bara att följa med och kika in på…

http://lenaselever.azurewebsites.net/

 

Framtida uppdateringar om det pojektet kommer alltså ske på ovan angiven bloggadress!

/ Lena

0 Responses to “Ett litet sidospår…”



  1. Kommentera

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

