München baby!

Nu var det ett tag sedan vi uppdaterade denna blogg, det har sin förklaring. DSC00498Vi har nämligen varit i München för ett skill-up event med ca 250 andra MACHar från resten av världen. DSC00384DSC00391Sammanfattningsvis kan vi säga, lärorikt, givande och otroligt roligt. Med mig från denna resa har jag inte bara fördjupad insikt i Microsofts business utan flera nya vänner från världen över.

Det hela började med att vi möttes upp på Arlanda för att inse att vårt plan var försenat, tydligen var det för mycket snö på Münchens flygplats så de hade svårt att låta planen landa. Men ca 2 h försenat lyfte vi och styrde kosan mot Tyskland. Väl framme blev det taxi till DSC00389hotellet och incheckning för att sedan registrera oss och träffa upp de andra MACHarna under ett trevligt mingel. Självklart var vi först på plats och fick till en början mingla med oss själva innan någon annan dök upp.

Under första dagen lyckades jag även byta till mig ett stylish nackband från Armin, DSC00394min Österrikiske lagmedlem. Den kostade mig mitt Windows 8 band och två putsdukar, men det var det absolut värt. Avundsjukan är numer stor hos de andra över mitt randiga nackband!

Men men, det bjöds som sagt på mingel följt av ett trevligt restaurangbesök som Sandro, en av de tyska MACHarna rekommenderade. Vi åt klassisk tysk mat i form av Wiernerschnitzel och så drack vi såklart Münchens nationaldryck – Öl, för mig blev det Weissbier! Denna kväll firades även Carnevalen i München, detta är likande karnevalen i Rio men inte riktigt lika välkänd och inte riktigt lika avklädd🙂 För oss blev det dock hotellet och sänggång då vi inte visste vad dagen efter innebar. Men mer om våra övningar under dag 1 kommer i ett senare inlägg.

/ Lena

0 Responses to “München baby!”



  1. Kommentera

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

