Blast from the past

Greetings! 
Det var ett tag sen jag skrev här men var och besökte Datatjej konferensen i igår och kom på att jag snart arbetat på Microsoft ett helt år nu. Den gamla klyschan om att det går fort när man har roligt stämmer verkligen och är ändå inte det vi alla strävar efter oavsett intresseområde, att ha kul på arbetet?

Anne-Marie och jag berättar varför MACH programmet är så bra :)

Anne-Marie och jag berättar varför MACH programmet är så bra🙂

Hur känns det då ett år senare?
Jag känner verkligen ett mycket större förtroende i min egen förmåga, både för att jag faktiskt har lärt mig mer under året men också för att jag vågat inse att jag faktiskt är rätt duktig. Jag har testat på saker som legat utanför min ”Comfort zone” och kommit ut på andra sidan med ett leende på läpparna. Det känns verkligen som jag har utvecklats både personligt och professionellt. Och som ni säkert märkt så har vi ju fått en ny årgång MACH:ar på kontoret nu och känns verkligen kul att få försöka dela med sig lite av den begränsade kunskap man samlat på sig och försöka hjälpa andra människor utvecklas.

Men åter till Datatjej konferensen, tyckte det var verkligen kul och få träffa så många unga, nördiga (det är hett och vara nörd) och duktiga tjejer. Det var också kul och se att Surface RT verkar väcka ett stort intresse hos studenterna.

Surface RT var poppis på Datatjej

Surface RT var poppis på Datatjej

0 Responses to “Blast from the past”



  1. Kommentera

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

