Jobba hemma-dagen idag!

Jajjamen, idag är det förbjudet att vara på kontoret, allt för att demonstrera DNA som vi skrivit om tidigare. För visst skall vi efterleva våra egna direktiv. Nämligen friheten att kunna utföra sitt arbete där det passar bäst, allt för att kunna förenkla knåpandet med arbets- och privatliv. Mer om Jobba-hemma dagen kan ni läsa här

WP_000264Hurusom så valde jag att ta lite sovmorgon, detta med tanke på att ”kontoret” idag inte krävde en 40 minuters resa, så lagom till 07:45 klev jag upp, eller klev upp… Jag startade datorn och tog en mjukstart genom att sitta kvar i sängen för att köra på med mina  onlineutbildningar som just nu kretsar kring JavaScript.
WP_000266Vid sisådär 11.30 kom min sambo förbi hemma. Dags för mysig ”godlunch” långt ifrån trötta lunchrestauranger med likadan mat. Så han bjöd på restaurang  Smak  som jag varmt kan rekommendera. Åt en otroligt god halstrad lax WP_000265med citronsmör, kokt potatis och sugarsnaps. Eftersom denna restaurang bara ligger några minuters promenad hemifrån kunde vi verkligen ta det lugnt.

Sedan bar det av hemåt, men nu fick det räcka med sängmys, så nu fick sig köket ett besök. Nu är jag här, redo att hugga i med projektet jag sitter med. Det handlar om lite JavaScript och HTML5 som inte gör som jag vill. WP_000268Men det är som det är, lite utmaning har aldrig dödat!
Förresten tänkte jag passa på att tipsa om en fantastiskt bra artist som heter Jamie Woon, i princip alla hans låtar är perfekta att ha i bakgrunden när man sitter och jobbar, lyssna in honom

Bästa Jobba hemma-hälsningar /

Lena

0 Responses to “Jobba hemma-dagen idag!”



  1. Kommentera

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

