På äventyr i Indien

Hej på er!

Jag heter Sara Selldahl och jag är ny MACH trainee inom Sales på Microsoft. Jag är precis nyutexad från KTH med en civilingenjörsexamen i Industriell ekonomi och mitt mål med den här bloggen är, precis som alla andra, att visa vad det är det innebär att vara MACH trainee på Microsoft. Dock så kommer mina första inlägg att skilja sig  från de andra traineernas: jag är nämligen på en kurs i Indien, närmare bestämt i Ahmedabad.

Microsoft är ett otroligt innovativt företag (en av anledningarna jag valde att börja här) och mycket vikt läggs på att hinna med, och även förutspå utvecklingen. Lika viktigt är dock den personliga utvecklingen och det är såklart ännu bättre om man kan kombinera båda! Min chef var därför mycket positiv när jag bad om lov att få medverka i en kurs i Trendspotting  på National Institute of Design(NID), trots att det bara var någon vecka efter att jag börjat på Microsoft.

svart ram, blogg 1

Kursen ”Trendspotting” ges av Stockholm School of Entrepreneurship och NID gemensamt och vi är totalt 8 studenter från KTH, Handels och Konstfack som är här nere i Indien lär oss mer om future forcasting och trendspotting. Jag tänkte berätta berätta mer om vad kursen går ut på i nästa inlägg, och även berätta lite mer om våra äventyr här i Amhedabad. Hittills har vi lyckats nästan dö i en rickshaw, gå på indiskt bröllop och bli helt förtrollade av landet och människorna. Men tills nästa inlägg så får ni hålla tillgodo med lite bilder från campus. Otroligt vackert, inte sant?

/Sara

PS. Det är 25 grader och sol! DS.

0 Responses to “På äventyr i Indien”



  1. Kommentera

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

