Hälsningar från Malmö

WP_000208

Mitt och Emelies mysiga hotellrum i GBG

Jag måste börja med att säga att ytterligare en av oss MACHar fyllde år här om dagen nämligen Anneli! Missade hemskt nog att gratta då det var full rulle med förberedelser inför resan. Så… STORT GRATTIS i efterskott Anneli! Jag har passat på att åka med Try This Tour (TTT) teamet ner till Göteborg och Malmö i dagarna för att dema lite Windows8 och Office 365 produkter. Så just nu sitter jag på ett charmant hotell mitt i Malmös industriområde. Hurusom så styrde vi kosan i måndags mot den charmanta staden Göteborg för teknikcheck och installering av alla datorer som våra fantastiska OEMer (hårdvaruleverantörer) försett oss med. Massa härliga godbitar i form av det senaste från Acer, HP, Asus, Samsung, Nokia, HTC och Lenovo. Efter lite miss i kommunikationen fick vi till slut Office 365 up and running. Datorerna och telefonerna visade sig från sina bästa sidor när det var kläm och känn dags. Dagen rullade på och vi hade ett lyckat event både på för och eftermiddagen.

WP_000202

Teknikfix kvällen innan…

Efter detta hoppade vi på tåget mot Malmö, ett Östersundståg med en innertemperatur på friska och härliga ca 4 grader, så det var kyliga 3 timmar som i och för sig belönades med en påse chips på hotellrummet för min och Emelies del. Nu är det dag två och mellanlandning, idag blir det jobb på distans med utbildningsprojektet jag sitter i (dvs, en hel del kodning) för att imorgon köra del två av TTT.

På hemmaplan håller andra MACHarna ställningarna och jag längtar lite efter dem!

Hälsningar från ett hotellrum i Malmö /

Lena

WP_000209

Förmiddagens sessions om Windows 8

1 Response to “Hälsningar från Malmö”


  1. 1 emelieekblad 25 januari, 2013 kl. 10:24

    GRymT!!!😀


Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

