Pannkakor, födelsedagar, München och Web Storage!

Då är vi igång, nu är alla om board förutom Jolina som kommer i varje fall innan Januari är över…

Vi är ett gäng med blandad nivå av förvirring och jag försöker guida i den mån jag själv inte är förvirrad (tjuvstartade min anställning den 3 december). Maja

Från det ena till det andra, Idag fyller Maja Thalin år MACH 2013 fantastiska TSP (Technical Solution Professional) för DataCenter, så idag firades det med ärtsoppa och pannkakor! Så, STORT STORT GRATTIS!
Som ni ser är det fest hela veckan…

Skämt å sido så rullar livet vidare, vi håller på att boka vår resa till München för Microsoft Skill-up där vi möter upp med andra MACHar från resten av världen. De flesta av oss stannar även kvar över helgen för lite bonding oss emellan.
Och nu något helt annat,  idag skall jag iväg  till Ärvingeskolan i Kista för att stötta elever med läxhjälp, något som Microsoft bidrar med varje torsdagseftermiddag. Ett roligt och nyttigt bidrag som jag gärna ställer upp på. Hoppas det inte blir för komplicerade mattefrågor bara!

Annars har jag ihop med mina fantastiska kollegor  kickat igång ett utbildningsprojekt där vi fejkat ett skarpt projekt i största mån. Vi använder oss av Team Foundation Solution och tillämpar en förenklad version av Scrum som metod. I det projektet sitter jag och Jakob Li som är MACH från 2012 samt att Anneli Rymert, som kommer vara min wing man, ansluter nästa vecka då hon är klar med all on-boarding. Riktigt roligt, lite knepigt då vi skall skapa ett bokningssystem men får inte använda någon server storage ihuvudtaget utan vi skall tillämpa Web Storage och i vårt fall Local Storage som sparar all data i browsern hos klienten. Lite pilligt men utmanande och roligt. Mer om Web Storage finner ni här –> http://www.w3schools.com/html/html5_webstorage.asp

Detta inlägg blev en blandad kompot av födelsedagar, läxläsning och web storage men ivf en liten update på hur det går för oss!

// Lena

1 Response to “Pannkakor, födelsedagar, München och Web Storage!”


  1. 1 emelieekblad 17 januari, 2013 kl. 20:39

    Du är helt grym på att hålla denna vid liv! ☺
    E


Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

