Sista rycket nu!

Hoppas ni hade en skön och avkopplande jul och en god fortsättning.

Nu kör vi sista rycken för att lägga en god grund för 2013. Jag passar på att jobba dessa två mellandagar för att förkovra mig lite av JavaScriptens värld samt huruvida vi i dagsläget kan argumentera för browsern som ett nytt operativsystem… (jag lägger upp detta så fort det är klart). Min Buddy Emelie sitter jämte och jobbar stenhårt med sin Mid-Year Report vilket är det som upptar de flestas tid just nu. Säljarna skall även se till att stänga de sista affärerna för året. Precis innan jul lyckades ett av våra fantastiska säljteam stänga en stor affär vilket var oerhört roligt och upplyftande, av sekretesskäl kan jag dock inte ange vilken.

Vad gör en Mach under sin julledighet då? En är i Kina vet jag, en annan var i Västerås. Själv spenderade jag julfirande på hemmaplan, dock fyra ggr om (resultatet av att jag har en sambo med skilda föräldrar) Dock lyckades jag med konststycket att få två kameror och två créme bruleé brännare. Detta på grund av dålig synkning av önskelista från mitt håll. Jag har även fått en totalt krossad framruta tack vare ett en meter långt isblock som valde att svischa ut från tacket och ner på min bil. Men vad vore framgångar om inte motgångar fanns?! I och med detta blir det arbete hemifrån under morgondagen då bilen måste till glasdoktorn. Det är vid dessa tillfällen jag är så glad att jag arbetar på ett företag som Microsoft där arbete hemifrån inte är något konstigt som motarbetas. Det är snarare något vi uppmuntras till för att få det så kallade livspusslet att gå ihop. Detta är något som tillämpas fullt ut såhär i mellandagarna, kan inte påstå att det är trångt på kontoret idag. Men vad gör det, den 7 januari kör vi stenhårt, då har de flesta av de andra Macharna för 2013 anslutit och vi är på gång mot vad jag tror kan komma att bli ett magiskt år.

Nog om det, ville mest önska en god fortsättning och hoppas vi ses på andra sidan. Om ni har minsta lilla fundering kring hur det är att vara Mach på Microsoft, tveka inte att fråga!

God fortsättning och Gott Nytt År önskar jag er alla så ses vi nästa år!

serie1

 

0 Responses to “Sista rycket nu!”



  1. Kommentera

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

