Tiden flyger iväg

Idag hämtade jag min julklapp från Microsoft, en kanonfin gran (eller vi får hoppas det, frös så mkt att jag högg första bästa gran i nät, kan bli en bättre överraskning) Dock såg alla granar oerhört fina ut så jag tror det skall bli bra! Kan låta lite tråkigt att få en gran, själv blev jag överlycklig, fina granar är dyra, dessutom skönt att kunna hämta upp granen utanför jobbet och slippa trängas med andra jultörstande individer. Så tack Microsoft med Per Adolfsson i täten för min, förhoppningsvis, kanonfina julgran. En Julklapp som faktiskt fyller en funktion och som sprider julstämning utöver allt annat!

Men nog om granar och annat, det var ju tiden detta inlägg skulle handla om, den som flyger iväg när man har roligt. Tydligen har jag nu varit här i 2 veckor redan, själv känns det som att jag började igår, men som sagt mycket har det vart att sätta sig in i och min utbildningsplan har jag satt tänderna i så det står härliga till. Timmarna har flugit iväg när jag ömsom självsäkert, ömsom panikartat knackat mig igenom koden för att skapa min fina command line kalkylator. Och nu är jag mer eller mindre klar! Jag har fått in de olika moment jag skulle öva på om än lite krystat så ändå och jag har förberett min presentation och skall nu bara plugga in det sista så skall detta gå vägen.

Såhär ser min utbildningsplan ut (Dessa anpassa självklart efter vilka förkunskaper man besitter och vad för roll man kommer spela, se detta som en plan för en riktig rookie inom Consulting)

Depth – Det jag kommer ha mitt huvudfokus inom (själva benet i T:t)
– Modern Web
– Windows 8 Development
– Windows Phone 8 Development

Breadth – Detta kommer jag också sätta mig in i men inte lika djupgående som Depth (horisontella linjen i T:t)
– Windows Azure
– Distributed      Systems
– Development      Patterns
– Development      Practices

Awareness – detta kommer jag ha med men mer i periferin
– Microsoft On-Premises Server Product Portfolio

Så där har ni ett litet smakprov på hur en utbildningsplan kan se ut och varför min tid just flugit iväg. Därför jag trivs så bra, jag älskar när tiden flyger, det finns så mycket att göra, så många härliga medarbetare att lära känna och nu även ytterligare ett plan till att utforska (bilder kommer). Framförallt tycker jag om att lära mig nya saker och på denna vecka som jag suttit med min utbildningsuppgift har jag lärt mig och framförallt förankrat mer kunskap än skolan lyckades ge mig under ett helt år. Så ni som liksom jag är lite överdrivet vetgiriga – SÖK! till Microsofts Academy for College Hires (MACH 2014) rekrytering kommer ske under våren så kickar programmet igång till hösten! http://www.microsoft.com/sv-se/om-oss/jobba-hos-oss/default.aspx

1 Response to “Tiden flyger iväg”


  1. 1 Ldp.Exe 4 juli, 2014 kl. 14:25

    After looking at a few of the articles on your web site,
    I honestly appreciate your technique of blogging.
    I saved as a favorite it to my bookmark webpage list and will be checking back in the near future.
    Take a look at my web site too and let me know what you think.


Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

