Fritid – en viktig del av framgångsrikt arbete

Att arbeta hårt för något man brinner för är inga konstigheter. Som nyanställd vill man, ivf jag, gärna visa framfötterna. Ta på sig olika uppdrag och gå ”all in” för att lära sig allt nytt som finns att lära på ett så pass stort bolag som Microsoft. Med det är så krasst att vill man kan man jobba ihjäl sig, det är alltså upp till var och en att ta ansvar för att prioritera ledig tid. detta är även något Microsoft uppmanar till. En sönderstressad medarbetare gör inga bra resultat. En avslappnad glad medarbetare gör det desto bättre.

Att hitta en balans är inte alltid det lättaste, förhoppningsvis blir jag bättre ju mer erfarenhet och självförtroende som tillkommer. Jag är glad att det från Microsofts leding tryckts hårt på det att fritid är viktigt, att vi är individer och inte maskiner som står på led och kan arbeta dygnet runt. Sedan är det självklart så att vissa perioder kräver lite extra energi och tid medan andra är lugnare. Det jag vill säga är att balansen är svår och jag suger åt mig allt jag kan i form av tips från nya medarbetar, tidigare MACH-deltagare och framförallt min fantastiska Buddy, Emelie.  Det jag vill komma till är att det är bra att lyssna på de med mer erfarenhet och därmed drar jag slutsatsen att det är det bra att ta vara på sin fritid. Sagt och gjort gjorde jag precis detta och spenderade tidig lördagmorgon i skidspåren vid Ågesta frilufsgård. En fantastiskt fin morgon med magiskt väder och perfekta förhållanden för lite längdåkning. En träningsform jag verkligen kan rekommendera för andra med stillasittande arbete då ben och armar men framförallt coremuskulaturen får sig en bättre genomgång. Detta är oerhört bra då rygg ofta tar stryk av dålig hållning och svaga coremuskler.

WP_000032 WP_000035

6 Responses to “Fritid – en viktig del av framgångsrikt arbete”


  1. 1 Noora Tams 20 december, 2012 kl. 09:41

    Att åka skidor är fantastiskt🙂 Helsningar från Helsingfors! Hoppas vi ses snart. – Noora

  2. 2 cats Meow Toys Review 14 juni, 2013 kl. 15:27

    Hi! Quick question that’s entirely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when viewing from my iphone4. I’m trying to find a theme or plugin
    that might be able to resolve this problem. If you have any recommendations,
    please share. With thanks!

  3. 3 flyg dubai 18 juni, 2013 kl. 18:19

    Great post. I was checking continuously this blog and I’m impressed! Extremely helpful information particularly the last part🙂 I care for such information much. I was looking for this certain info for a very long time. Thank you and good luck.

  4. 4 Peggy 8 december, 2013 kl. 22:29

    Thanks for any other magnificent article. Where else could anybody get that kind of information in such an ideal manner of writing? I’ve a presentation next week, and I’m on the look for such info.


  1. 1 car Trackback vid 24 mars, 2015 kl. 04:59
  2. 2 roulette cheats Trackback vid 8 oktober, 2016 kl. 07:23

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

