Sometimes I just get a little distracted

295987_10150255947056496_620741_n

OBS: BIlden i fråga har inte med situationen att göra

Sist jag skrev här  i bloggen så var jag ju i Bellevue utanför Seattle och skulle precis påbörja min MSSU vecka. Och ja, det kan hända att jag skrev då att jag skulle blogga under veckan och berätta lite om vad man gör på MSSU. Men ni vet hur det är, ibland så blir inte saker riktigt som man planerat och jag kanske blev lite distraherad av alla andra saker och glömde bort att blogga. My bad! Men man är ju inte sämre att man kan försöka göra rätt för sig så här lite i efterhand.

Så till saken då, MSSU var en vecka fylld med utbildningar på dagtid och eh, socialt umgänge på kvällstid. Eftersom jag ska bli konsult när jag blir stor Winking smileså hette den utbildning jag gick “Consulting the Microsoft way”. Där fick man genom föreläsningar, rollspel och andra övningar lära sig den metodik och de verktyg vi konsulter ska använda oss av. Mest givande tyckte jag ändå det var att lära känna andra konsulter på företaget med andra erfarenheter (de flesta konsulter på Microsoft har några års erfarenhet) och förutsättningar. Det var intressant och lärorikt att lyssna på vad dom har upplevt och hur deras arbetsdagar kan se ut. På det hela så var det en väldigt bra vecka där jag kände att jag fick en bra inblick och en förståelse för mitt framtida yrke.

För att jag inte ska bli för långranding som vanligt och för att en bild säger mer än tusen ord så avslutar jag med lite bilder Smile

//Jakob

jakob

5 Responses to “Sometimes I just get a little distracted”


  1. 1 pure raspberry ketones dr oz recommended 16 juni, 2013 kl. 11:32

    Generally I do not learn post on blogs, however I wish to say that this write-up very pressured me to take
    a look at and do it! Your writing style has been surprised me.
    Thank you, quite great article.

  2. 2 raspberry ketone diet results 17 juni, 2013 kl. 10:27

    Superb blog! Do you have any recommendations for aspiring writers?
    I’m hoping to start my own site soon but I’m a little lost on everything.
    Would you suggest starting with a free platform like WordPress
    or go for a paid option? There are so many choices out there that I’m completely overwhelmed .. Any ideas? Cheers!

  3. 3 raspberry ketone reviews gnc 18 juni, 2013 kl. 09:02

    I do not even know how I ended up right here, however I thought
    this publish used to be great. I don’t realize who you’re however definitely you are going to a well-known blogger
    should you are not already. Cheers!

  4. 4 Media Marketing 1 juli, 2013 kl. 08:51

    Here is a brief explanation of the concepts behind this type of
    online advertising. The following are the steps that
    will help guide you toward success. When it comes to online advertising and VA work.
    Tweet Deck also allows you to connect with your audience and decide what kind of e-commerce web hosting service since 1996 and hence it is considered to be very efficient and is actually extremely popular.


  1. 1 maximum shred cancel Trackback vid 10 september, 2014 kl. 16:18

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

