Fyra månader senare…

Hej på er!

För att knyta an till Atefehs inlägg nedan om ansökan till nästa års traineeprogram så uppmanar jag er alla som vill ta chansen att arbeta på ett av världens häftigaste företag: sök nu!🙂

Det är redan juni och jag har svårt att förstå att jag redan arbetat på Microsoft i över fyra månader. Tiden går som bekant fort när man har roligt! För min del har det hittills varit spännande och givande att få arbeta på Microsoft och på väldigt kort tid fått mycket ansvar och möjlighet att bidra till företaget. Det som också utmärker sig är kollegorna jag har omkring mig som är otroligt drivna, hjälpsamma och med en nästan onaturlig förmåga att kombinera arbete med nöje. Förutom att ha hunnit med en resa till Paris och flertalet konferenser på olika håll sen jag började på Microsoft så har mycket tid lagts till att sätta sig in i företagets struktur och organisation. Eftersom det är en matrisorganisation finns det mycket synergier och samarbete mellan olika avdelningar så det gäller att försöka hitta dessa och hålla sig uppdatera med vad som händer i företaget . För tillfället ägnar jag större delen av min tid åt att dels lära känna mina partners och sätta sig in i deras affärsstrategier för att kunna bygga ett bra samarbete, och även göra gedigna marknadsplaner och budgetar inför nästa år (dvs nästa fiskalår juli-juni).

Om ni har frågor eller funderingar om ansökningen, jobbet eller annat så tveka inte att fråga direkt i kommentarsfältet eller maila till traineebloggen(snabel-a)microsoft.com.

Btw, förra veckan genomfördes den årliga datorspelsmässan E3 där Microsoft självklart närvarade och visade upp alla spännande nyheter kring Xbox under nästkommande år. Om ni missade den, kolla in den här!🙂

Ciao for now!

//Vanja

 

2 Responses to “Fyra månader senare…”


  1. 1 Pawel 18 juli, 2012 kl. 07:13

    Hej, jag undrar om MACH Trainee endast är på Svenska? Jag talar inte så bra Svenska och undrar om det finns positioner för internationella/engelsktalande?

    Pawel

    • 2 atefehsebdani 30 juli, 2012 kl. 18:13

      Hej,
      Först och främst, ledsen sent svar! Vi är alla på semester nu och kollar bloggen lite sällan.
      Vad jag vet har de flesta MACHar i Sverige talat flytande svenska men vet ej om det är ett krav faktiskt.
      Men MACH-programmet är ju internationellt så det finns ju fler vägar att gå… Återkommer till dig om jag får svar!


Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

