Från Paris till Seattle

Hejsan!

Med inspiration från mina MACH-kollegors visit i Redmond i samband med MSSU kommer här – om än i lite omvänd ordning – några ord från mitt första besök till Seattle.

För att backa bandet och ge lite bakgrund så sitter jag som sagt var som produktchef för området Unified Communications (innehåller t ex producterna Exchange och Lync). Det området är i sig en del av Microsoft Office Division (MOD), vilken varje år har en så kallad MOD Marketing Summit där framförallt produktchefer för olika officeprodukter samlas från hela världen och under en vecka bland annat får utbyta erfarenheter och ta del av spännande saker som planeras framgent – otroligt roligt, givande och intressant. Även om man känner av Microsofts globala närvaro i det dagliga arbetet på Stockholmskontoret, så är det en fantastisk känsla att se alla dessa människor från jordens alla hörn, och dela upplevelser och lärdomar!

På det mer personliga planet så låg Summiten veckan efter Winter School, så istället för att flyga hem och vända i Sverige fortsatte jag direkt till Seattle från Paris. På så sätt fick jag en hel weekend där jag kunde strosa runt och upptäcka denna fantastiska ”lilla” stad. Har ni inte besökt Seattle så är det ett varmt tips! Massor av mysiga restauranger vid den lokala marknaden, hajking i bergen 45 min bort, Space Needle så klart, och lite shoping om man har en soft spot för det. Själv hann jag med lite av varje, och passade på att utforska lite tips från localas som jag träffade på flighten över från Paris.

Blickandes framåt är det alltid roligt och se hur en sak leder till en annan – en utav de underbara kollegor jag mötte på Summiten var Jaime, en gammal MACH från Kanada. Nu när vi i skrivande stund börjar närma oss nästa långresa – MGC och MGX i Atlanta (för spänningen skull kommer mer om dessa i senare avsnitt) – så är det  via honom jag hittat en härlig amerikanska som roommate för vistelsen. Men innan det bär iväg till US så ska jag ut på en kortare resa. Sitter på flyget och är på väg till Tylösand för tre dagar på Atea Bootcamp som talare. Bortsett från att knappra lite på det här inlägget, så sitter jag också och skriver på de strategiska planerna för mina produkter under nästkommande år – en rätt bra bild av den härliga mångfald mitt uppdrag här på Microsoft innebär J

Nog för mig den här gången, nu är det snart dags att landa. Hörs snart igen!

Emelie

1 Response to “Från Paris till Seattle”



  1. 1 – Från Paris till Seattle Trackback vid 5 juni, 2012 kl. 15:46

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

