En ny omgång

Hallå!

Då var det dags för nystart här i bloggen med en ny omgång trainees på Microsoft. Vi tänkte okonventiellt nog börja med ett litet inlägg där alla nya presenterar sig lite kort och så tar vi det därifrån. Och om det är någon därute med separationsångest så oroa er inte, de gamla traineesen kommer finnas kvar på bloggen men kanske inte i lika stor utsträckning som tidigare.

Innan jag drar presentationerna så vill jag bara passa på att skicka en liten uppmaning till er läsare, jag anser att en blogg ska vara en interaktiv kommunikationsplattform och ser därför gärna att ni använder er av kommenterarna för att påverka det vi skriver om så ni får svar på allt det ni funderar på.

Vem är då jag? Namnet är Jakob och jag kommer senast från KTH, mer om min bakgrund kan ni läsa på vår ”Vilka är vi?” sida. Jag kommer ursprungligen från Kina (som de flesta grejer dessa dagar känns det som) men har växt upp i Sverige. Jag är teknikintresserad i allmänhet och prylnörd i synnerhet. När jag inte pillar med prylar eller läser om ny teknik så umgås jag gärna med mina vänner och min familj över en god måltid. Utöver tekniken så är resor mitt stora intresse, eller ja, själva delen där man sitter i ett flygplan/tåg/buss/bil/skottkärra är väl inte min favoritdel men väl möjligheten att uppleva nya platser och miljöer och träffa nya spännande människor. Men nu ska jag sluta babbla och lämna över till de andra, väl mött och på återseende!
/Jakob

Från vänster: Kristoffer, Emelie, Sophie, Vanja, Jakob

Från vänster: Kristoffer, Emelie, Sophie, Vanja, Jakob

Hej!

Vanja Nordh heter jag och har tillträtt positionen som Partner Account Manager på avdelningen RSM (Retail sales and Marketing) som ingår i Microsofts konsumentorganisation. Jag är ursprungligen från Göteborg där jag också har studerat Industriell ekonomi på Chalmers tekniska högskola . Hittills stortrivs jag på Microsoft och ser fram emot att få berätta mer om mig själv, min roll och de utmaningar jag ställs inför!

Hej,

Mitt namn är Sophie och jag är en av tre traineer som jobbar inom Microsofts konsultverksamhet med produkten Windows Azure. Inom denna roll lär man sig hur man utvecklar för molnet (och specifikt Windows Azure) och hjälper kunder med att flytta upp deras lösningar. Väldigt kort om mig: Född i Umeå, utbildad systemvetare i Uppsala och bosatt i Stockholm sedan ett år tillbaka. Har hunnit vara i konsultsvängen i 1,5 år innan jag fick möjligheten att börja här på Microsoft!

Tjena!

Kristoffer Lannö heter jag och är en nyligen tillträdd MACH och Windows Azure-konsult. Hittills har jag fått chansen att sätta tänderna i Microsoft molnplattform rejält och jag ser fram emot att både själv fortsätta denna djupdykning samt dela med mig av allt som händer för oss MACH:ar här på Microsoft, hur mina dagar ser ut och varför jag redan nu tycker att Microsoft är den bästa arbetsplatsen man kan hamna på som tekniknörd/tekniknördinna.

Hejsan!

Jag heter Emelie Ekblad och har nu hunnit bli lite varm i kläderna i min roll som produktchef för Unified Communication- portföljen. Det har visat sig vara en fantastiskt spännande och givande utmaning som kräver förmågan att åka både upp och ner i helikopterperspektivet och förstå såväl produkterna som affären och ekosystemen kring dem. Jag har pluggat industriell ekonomi på KTH, drivit eget och jobbat åt ex Sony och Regeringen innan jag fick privilegiet och förtroendet att ansluta Microsoft – ett äventyr jag bara hunnit skönja början av – och ser fram emot att få dela med mig av framgent!

6 Responses to “En ny omgång”


  1. 1 Erik Werner 30 april, 2012 kl. 08:57

    Bra nystart!

  2. 2 homepage 28 juni, 2013 kl. 09:52

    Finally, for now at least, if you cannot bring yourself to congratulate me for my
    candidness, I still like at least what you appear to be enough to hope you’ll not feel too indignantly or just plain dismissively and mockingly repulsed. And, if anyone tries to fly a flag other than the flag of the United States without also flying the American flag along with it, they should be forced to either take down and remove that flag or fly the American flag beside it. There have been few incidents reported by British Consulate General in Toronto wherein some travellers were rejected for re-entry from Canada into the United States.


  1. 1 Traineelivet på Microsoft - En ny omgång Trackback vid 24 april, 2012 kl. 12:25
  2. 2 Hotels in Sao Paulohotel discountslast minute hotel inn bargains Trackback vid 10 september, 2014 kl. 13:29
  3. 3 Gary Patterson Trackback vid 7 februari, 2015 kl. 22:58
  4. 4 braces 13 Months development Trackback vid 20 oktober, 2015 kl. 08:34

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

