Premier Support och vikten av glada kunder

I fredags fick jag min första alldeles egna kund som jag ska sköta supportkontot för som TAM (Technical Account Manager). Om du har glömt vad vi sysslar med på Premier Support så titta på den här filmen igen. Känns grymt kul och spännande att se hur vi kan hjälpa dem med deras utmaningar under hösten.

Så småningom är det tänkt att det är just TAM jag ska vara på heltid men nu under våren har jag bland annat även sysslat med att samla in referenskunder för oss på Premier Support. I vanliga fall så är det precis som för många företag att vi inte får prata om vilka kunder vi har p.g.a. kundsekretessen. Det kan kännas lite trist ibland eftersom vi jobbar med många kända svenska företag som folk berörs av dagligen vilket vi är stolta över. Därför känns det extra kul att vi nu får gå ut öppet med att vi har Stena Rederi AB, Ongame och Norrbottens Läns Landsting som kunder och att de dessutom är riktigt nöjda med oss som leverantör. Jag ska inte tråka ut er med hur våra incitamentsprogram fungerar på Microsoft (det är nämligen en hel vetenskap) men jag kan ändå passa på att skriva att vi TAMmar på Premier Support i huvudsak utvärderas efter hur nöjda våra kunder är och då är det förstås extra kul att de faktiskt är det.

Min roll i referensarbet var i huvudsak att hitta kunder som ville ställa upp och att sköta den inledande samordningen. Ett ganska litet projekt men jag har ändå stött på nya kollegor, fått lära mig att lägga köpordrar i våra system, kolla att vi har marknadsföringspengar inför årsbokslutet i juni osv osv. Jag är nästan förvånade över hur mycket jag har lärt mig faktiskt.

Om du vill läsa de tre referensfallen går de att finna här:

Norrbottens Läns Landsting

Ongame

Stena Rederi AB (se dessutom den här filmen)

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

