Xbox och hardware

Det blir en snarlik rubrik som på senaste inlägget men med annat innehåll. Anledningen är att jag i en månad provar på en ny avdelning, RSM (Retail Sales & Marketing), som har hand om just Xbox och hårdvara, dvs möss, tangentbord, webbkamera etc. Min månad här kickstartades med ett möte i Köpenhamn där jag fick vara med och höra vad de nordiska länderna hade jobbat med under året inom RSM samt vad man planerar att göra nästa år. Mötet var ett bra sätt för mig att få en snabb överblick över hur man jobbar med Xbox och hårdvara. Väl tillbaka på kontoret har jag varit med på lite av varje, alltifrån säljmöten till att göra marknadsanalyser och leta artiklar i olika speltidningar. För en som inte har spelat sen jag packade ner mitt Nintendo 8-bitar öppnade sig en helt ny värld när jag började plöja artiklar och recensioner av nya och kommande spel!

Alternerande

Så här ser det ut bakom mig där jag sitter

En vän av ordning kan ju undra hur det kommer sig att jag sitter här uppe bland spel och tangentbord när jag egentligen jobbar med compete-projekt. Men projektet är faktiskt klart. Projektrapporten är färdigskriven och avrapporterad så då passar det alldeles utmärkt att prova på något nytt.

/Johanna

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

