Stormen före lugnet

Det har inte skrivit mycket här de senaste två veckorna ser jag. Förklaringen är enkel. Microsoft, såsom många andra bolag i branschen, har ett kalenderår från juli till juli. Vilket alltså innebär att vi befinner oss i slutet på vårt räkenskapsår. Vilket i sin tur innebär en hel del arbete så här innan året avslutas officiellt och många svenskar går på semester.

Så mestadels ser jag hur mina kollegor rusar förbi min arbetsplats. Hur det är nästintill omöjligt att boka upp möten de här veckorna. Såvida man inte vill ses redan klockan 8 på morgonen. Precis som jag ska göra med en kollega imorgon. Är man skapligt ny på företaget, som jag är, så är det givetvis inte lika mycket att göra. Jag är mest upptagen för att hinna med allt innan alla andra går på semester. För hur självständigt mitt arbete än är så är jag givetvis väldigt beroende av både kollegor och partners, alltså såväl internt som externt.

Men snart är det semester och helt ärligt, det är inget jag är riktigt redo för än! Känner att jag precis landat i min roll och känner mig trygg med den och det är ju nu som jag vet precis hur jag ska göra framöver… Nåväl, arbetet på Microsoft tar sällan slut ändå och jag kommer passa på att utbilda mig själv istället under de kommande lugnare veckorna.

//Atefeh

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

