Besök på Microsoft från Microsoft

IMG_6179

Utsikt från Sheraton Hotel i Seattle en regnig vinterdag i februari då vi var på TechReady

Att Microsoft är ett oerhört stort bolag är knappast någon hemlighet. Med omkring en sisådär 100 000 anställda kan det således tänkas vara lätt att hamna i skymundan. Men icke.

Min vecka började nämligen med besök från inte mindre än “Corp” -vårt huvudkontor i Redmond (USA), samt Western Europes produktchef för Office. De båda var här för att utbilda och informera oss kollegor samt en handfull av våra kunder inom våra kommande produkter. Inte bara det, så tog de sig även tid att lyssna och titta på det vi gör idag här i Sverige och diskutera med oss hur vi kan utvecklas.

I min PTA-roll ingår att ansvara för det som vi kallar för Upplevelsen här på Microsoft. Ett rum för kunder och partner att testa  en del av våra produkter inom produktivitet. Som ansvarig för det, och med nya ögon som nyanställd hade vi således en del intressanta diskussioner sinsemellan under de här två intensiva dagarna. Jag gav min syn på saken och mina utländska kollegor sin.

Det hela slutade med att vi skulle fortsätta hålla kontakt och att jag absolut skulle skicka mina synpunkter till dem även per mail så de inte skulle glömma. Men orden “very good feedback” är jag således säker på att man inte hamnar i skymundan alls. Trots att det är en ocean emellan oss och trots att vi är ett hundratusentals som jobbar på Microsoft.

//Atefeh

0 Responses to “Besök på Microsoft från Microsoft”



  1. Kommentera

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

