Aktuella Microsoft

WP_000117

Ni vet känslan när man lärt sig ett nytt ord och så tycks den dyka upp överallt?

Precis så känner jag med Microsoft. Inte namnet i sig, så klart. Men de senaste månaderna tycks mig media ha skrivit om min arbetsgivare i alla möjliga sammanhang. Är det bara jag eller är Microsoft verkligen extra hett just nu? Senast om köpet av Skype. Dessförinnan om RIM, Lync, Nokia, Kinect… och inte bara ser jag det överallt. Men blir alldeles varm om hjärtat och stolt! Jag känner ju igen alla namnen, produkterna, personerna. Min högsta chef dessutom, är ju någon form av kändis. Det är verkligen en häftig känsla att jobba på Microsoft. Ett företag som är ständigt aktuellt och trendsättande. Bara en sån sak, en anledning av många, gör det så roligt att gå upp på morgonen, varje dag, fem dagar i veckan, förhoppningsvis i många år framåt.

//Atefeh

1 Response to “Aktuella Microsoft”



Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

