Surfar du på gammelwebben?

IE9 har ju nyligen släppts och det är lansering både internt och externt (ladda ner IE9 här). Vi har massor av fina vykort på kontoret med olika internetteman och blev bjudna på en god frukost i måndags. Imorse hade vi en föreläsning om OneNote och jag förbannar migsjälv att jag inte fick upp ögonen för produkten tidigare. För er som är studenter och läser den här bloggen så rekommenderar jag er att använda OneNote till era föreläsninganteckningar. Själv hade jag tusen olika block med alla möjliga olika ämnen i vilket skapade mer kaos än struktur.

Annars så utvecklas jag sakta men säkert i min TSP (Technology Solution Professional) roll. Nästa vecka ska jag ut till en kund och installera en SharePoint-testmiljö på en virtuell maskin. Att börja som trainee har varit en perfekt övergång för mig mellan studier och arbetsliv. Jag får testa på jobbet i små doser tills jag känner mig såpass trygg i rollen att jag kan åta mig ett riktigt uppdrag. Om testmiljön kommer att explodera eller ej under mitt ansvar är en annan fråga, men det kan vi ta i ett annat inlägg.

Anne-Marie

0 Responses to “Surfar du på gammelwebben?”



  1. Kommentera

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

