Paolo Roberto

Nu är helgen snart över och vilken välbehövlig sådan det varit måste jag säga. Men innan det blir inaktuellt ville jag kika in här för att berätta om min förra arbetsvecka. Som ni såg var det ett antal direktinlägg från mina upplevelser i Örebro, på TechDays 2011. Jag tänkte jag skulle givetvis skriva lite mer om det så småningom. Det och Winter School. Noterar att det inte alls skrivits mycket om sistnämnda heller och det kan vara fint att knyta ihop säcken innan det är alldeles för sent.

Men jag antar det blir lite så här när det är mycket runt omkring. Insåg att jag sedan jag började på Microsoft rest tre gånger och flyttat lika många. Det blir en fjärde flytt nu i helgen. Det är rätt mycket på knappt tre månader.

Därav kanske också den ständiga sjukan som härjar. Som börjar låta som en dålig ursäkt. Precis som andra dagen under TechDays. Då jag kände att kroppen som precis tillfrisknat efter två veckors sjukdom började bli dålig igen. Därför stannade jag inne på morgonen och försökte sova. Vilket i sin tur ledde till att jag missade min buddys* föreläsning. Bittert. Jag vågade inte ens skylla på min hälsa längre.

För att berätta om fotot ovan som föreställer ett känt, svenskt ansikte; Paolo Roberto. Inbjuden till att föreläsa för oss microsoftare om hälsa och motion. En rolig snubbe som fick oss alla att skratta både en och två gånger. Hans budskap då? Slopa alla dieter, börja träna och käka riktig mat istället. Kort och gott. Det krävs inte många hjärnceller alltså för att inse detta själv. Ändå betalar man en snubbe för att få höra det sägas. Intressant.

Däremot är jag glad att få ta del av sådana här föreläsningar. Att min arbetsgivare tycker att det är såpass viktigt att vi alla mår bra och bokar in tillfällen för diskussion och uppmuntran. Bjuder in experter inom området och låter oss under arbetstid få lyssna och fråga. Det tackar jag för och tar inte alls för givet.

Veckan som väntar kommer bli intensiv för min del. Men jag ska se till att få in ett par inlägg om ovan nämnda ämnen!

*Vad en buddy är kanske ni undrar? Det är som motsvarigheten till högskolans fadder. Alla MACHar har en buddy i form av tidigare årets MACHar. I mitt fall heter han Fredrik och är fenomenal. Så pass fenomenal att det krävs ett eget inlägg för det lite längre fram.

Atefeh

1 Response to “Paolo Roberto”


  1. 1 Fredrik Evertsson 5 april, 2011 kl. 12:33

    ojojoj….Så mycket hyllning. Jag ser verkligen fram emot det framtida inlägget!


Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

