Microsoft, en av världens mest attraktiva arbetsgivare

DETTA är ju hur coolt som helst. Att jag jobbar på ett av världens mest attraktiva bolag.

”Universum, the employer branding company, presents the world’s Top 50 most attractive  employers. From the world’s leading economies, nearly 130,000 students at top academic institutions chose their ideal companies to work for.”
Universum Global

Även Svenska Dagbladet har skrivit om det. Kika in HÄR om ni vill veta mer.

Som anställd på Microsoft är jag inte särskilt förvånad. Jag har jobbat på en lång lista med olika företag och utan någon minsta form av fjäsk i det jag säger så är detta den bästa jag varit på. Då finns det ändå en hel del andra bra namn som konkurrerar hårt om platsen.

Varför jag tycker det är så bra? Det går att skriva en hel uppsats om ämnet. Verkligen. Men viktigast av allt; Du som individ är sedd, hörd och viktig för företaget. Du är inte bara en del av maskineriet, trots den stora storleken på företaget. Med det kommer frihet under ansvar och balansen mellan privatliv och arbete betonas starkt. Lägg till stora utmaningar, uppmuntrande kollegor, varierande arbetsuppgifter som aldrig blir tråkiga och enorma utvecklinsmöjligheter så har ni bara där några få goda anledningar till varför jag tycker om mitt jobb. Men som sagt, det går att skriva mycket mer om det. Så låt oss återkomma i ämnet.

Atefeh

0 Responses to “Microsoft, en av världens mest attraktiva arbetsgivare”



  1. Kommentera

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

