I love OneNote!

Vi var som sagt iväg på Winter School förra veckan. Sjukt kul, sjukt lärorikt men oj så slitsamt. Jag var väl den enda som inte blev biten av förkylningen, tack och lov, men att försöka lära känna så många som möjligt av 150 MACHar tar på krafterna. Efter en snabb återhämtning i helgen är jag tillbaka på kontoret och fortsätter med mitt vanliga arbete. Just nu försöker jag hitta ett fiffigt sätt att spela in en del möten på så att jag slipper anteckna så mycket utan kan fokusera mer på att lyssna och lära. Lösningen heter OneNote, vet inte om du har använt det tidigare men för mig är det nytt och jag älskar det! Ja, nu kanske jag är lite färgad av att jag jobbar där jag jobbar men jag tycker att det är ett bra verktyg. OneNote är som pennan och pappret som jag aldrig har när jag behöver det. För att göra en lång historia kort så finns det en inspelningsfunktion i OneNote som inte bara spelar in samtalet utan när jag gör en anteckning så görs en liten markering i ljudfilen så att jag enkelt kan hitta tillbaka till rätt ställe i samtalet om jag vill gå tillbaka och lyssna igen. Hur bra är inte det? –Precis hur bra som helst!

Johanna

Ps. OneNote finns också i mobilen, även iPhone

1 Response to “I love OneNote!”


  1. 1 atefehsebdani 18 mars, 2011 kl. 10:46

    Jag är helt frälst vad gäller OneNote. Det har varit min partner in crime sen dag 1 på Microsoft. Himla kul att höra att fler än jag känner samma sak! Tror inte det går en dag utan att jag använder det, har mer eller mindre en bok numera. Mer OneNote till folket, eller vad säger ni?


Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

