Atefeh in the house!

Då var det min tur att skriva mitt första inlägg här. Jag är van bloggare, men på hobbybasis. Nu helt plötsligt handlar det om jobb och det blir en helt annan approach. Vilken approach däremot återstår att se, även för mig. Vad jag däremot vet just nu är att jag vill kunna använda den här bloggen på tre olika sätt.

Först och främst som en dagbok till mig själv. Där jag, i den mån som det går givetvis, kan skriva om mina upplevelser, tankar och känslor som ny på en arbetsplats. Som ny på Microsoft. Samt som ny på vad man oftast refererar som ”den riktiga” arbetsmarknaden. Ni vet, bortsett från alla tusen extrajobb, sommarjobb, vikariat, praktik, prao och allt vad det hetat tidigare. Dagboken kommer på intet vis vara privat, av förståeliga skäl. Men som man så fint säger; personlig. Personlig men inte privat. Jag tror att denna användningsområde kan vara av intresse även för er som läsare. Kanske får ni svar på lite tankar och frågor ni har?

Andra användningsområdet är tänkt för läsarna. Inget sagt om att första inte är det. Men här tänker jag mig mer tips, förslag och råd. Hur fick jag det här jobbet? Vad tror jag var mina styrkor? Hur kan det hjälpa er? Vad kan man tänka på? Och så vidare… Jag kan dock enbart utgå från mig själv. Men då jag har många jobberfarenheter, gruppkonstellationer, föreningsaktiviteter och projekt i bagaget är jag säker på att jag kan bidra med något.

Tredje och sista delen är rätt självklar. Här vill jag skriva om min roll som Partner Technology Advisor. Det går att läsa om det övergripande HÄR. För mer ingående information om vad denna roliga och intressanta roll innebär däremot, ja då får du följa med på färden!

Detta är lika nytt för mig som för er. Låt oss börja och se vart det tar oss!

Atefeh

3 Responses to “Atefeh in the house!”


  1. 1 Fredrik Evertsson 3 mars, 2011 kl. 10:41

    Det ser jättebra ut. Som gammal MACH tycker jag verkligen att denna blogg fyller ett syfte. Om jag hade gått på högskola/universitet hade era erfarenheter varit ytterst intressanta!


  1. 1 check Trackback vid 21 november, 2014 kl. 04:37

Kommentera

Om den här bloggen

Microsoft Academy for College Hires (MACH) är Microsofts traineeprogram för nyutexaminerade studenter över hela världen.

I den här bloggen kommer du att kunna läsa om hur det är att komma ut i arbetslivet efter studierna samt hur det är att jobba som trainee på ett av världens största IT-företag.

Kontakta oss

machgraduate(snabel-a)Outlook.com
wordpress visitor

